BKT blir officiell huvudsponsor av Coupe de la Ligue och den prestigefyllda franska fotbollsliga-kuppen döps nu om till Coupe de la Ligue BKT. 

Men då kommer frågan; vad har en fransk fotbollsliga och BKT, en huvudspelare på marknaden för tunga däck, gemensamt?

Enligt Salmaso finns det inte bara en anledning till att BKT valde att sponsra Coupe de la Ligue:

 ”När du tänker på det, är BKT och ett fotbollslag inte så annorlunda. Vi delar många kärnvärden och har på många vis samma filosofi. Att arbeta tillsammans som ett lag för att nå de uppsatta målen är avgörande för både företag och idrott. Dessutom måste båda främja en positiv miljö med förmågan att uppfinna och utveckla för att nå nya höjder. ”

Från en strategisk synvinkel framhäver verkställande direktören vikten av att komma närmare Frankrike – en av BKT: s viktigaste europeiska marknader.

Salmaso betonar att BKT först och främst vill skapa ett nära band med klubbar och supportrar under större evenemang: ”Detta kommer att hjälpa oss att förbättra varumärket BKTs rykte i Frankrike och låta oss skapa nya möjligheter på den franska marknaden.”

Foto: CEO, BKT Europe Lucia Salmaso, CEO BKT Arvind Poddar och CEO för ”Ligue de Football Professionnel Didier Quillot

När det gäller BKTs profilering och varumärkesbygge lämnas inget till chans. Med detta partnerskap kommer varumärket att ha sin logotyp i alla stadier där matcherna äger rum, såväl som i de flesta Coupe de la Ligue mediebevakning. Dessutom kommer BKTs logotyp att visas på alla spelarnas skjortor, både på ärmarna och på ryggen, på annonsutrymmen och på stadion.

När man frågade om BKT: s närvaro på sociala medier under Coupe de la Ligue BKT, har Salmaso redan en plan:

 ”En sak är att ha vårt varumärke närvarande på fotbollsplanen under matcher, men vi kan inte glömma den digitala världen. Sociala medier har kommit att stanna och BKT kommer att spela en stor roll i Coupe de la Ligues digitala aktiviteter. Detta händer genom cupens officiella hemsida, i specifikt redaktionellt innehåll och sociala medier innehåll för fotbollsfans att njuta av. ”

Coupe de la Ligue är ett av de mest populära och välskötta sportevenemangen i Frankrike. För mer information om BKTs partnerskap med Coupe de la Ligue, följ BKT på sociala medier – Facebook, Instagram, Twitter, Youtube och LinkedIn https://svse.facebook.com/BKTTires/  

http://www.instagram.com/bkt_tires/?hl=sv

https://www.linkedin.com/company/bkt-tyres